نمونه رای شراکت

بهترین وکیل

دفاع در پرونده مطالبه وجه ناشی از شراکت (نمونه رای/دادنامه شراکت)

شاید بتوان گفت که شراکت پیچیده ترین عقد در قانون مدنی است این پیچیدگی در آن حد است که همچنان حقوقدانان در بعضی از شرایط این عقد با هم اختلاف دارند اما با وجود این پیچیدگی ها شراکت، یکی از کاربردی ترین عقدها در شکل های مختلف مانند مشارکت مدنی، مشارکت در ساخت و … است.

علاوه بر پیچیدگی عقد شراکت آنچه که این عقد را از دیگر عقود متمایز می کند این است که احکام عقد شراکت صرفا محدود به زمان انعقاد نیست بلکه در مدت شراکت و ختم آن نیز احکام و شرایطی وجود دارد که عدم توجه و دقت در آنها هم می تواند از موجبات تضییع حقوق شما شود و هم می تواند باعث عدم طرح صحیح دعوا مرتبط با موضوع باشد.

لذا قبل از خواندن این متن تاکید می گردد قبل از انعقاد قرارداد و یا ختم آن با وکلای دادگستری مشورت نمایید و به صرف خواندن این مقاله و دیگر مقالات راسا اقدام به انعقاد قرارداد نکنید.

هر قرارداد شراکتی در نهایت ختمی دارد و شرکا تصمیم می گیرند از یکدیگر جدا شوند و ماحصل دوره شراکت را تقسیم کنند اما متاسفانه بارها دیده شده بدون توجه به موضوعات حقوقی تقسیم انجام و یا صورتجلسه تنظیم می شود و در نهایت اجرا آن به اختلاف منتهی می شود.

پرونده حاضر نمونه ای از اختلاف در تقسیم ماحصل دوره شراکت و ختم شراکت  است. که خواهان به استناد صورتجلسه ای که مدعی بود تقسیم نامه است ماحصل دوره شراکت را از موکل مطالبه نموده بود.

شرح کامل دفاعیت در متن دادنامه (نمونه رای شراکت) موجود است اما خلاصتا اینگونه دفاع انجام شد که صورتجلسه استنادی ، منطبق و اثبات کننده خواسته خواهان نبوده و به جهت تقسیم اموال شرکت که کالا و در اصطلاح حقوقی مثلی است باید نسبت به سهم شرکا افراز یا تقسیم گردد و طرف شراکت صرفا حق مطالبه کالا را دارد نه اینکه وجه نقد یا ارزش کالا را مطالبه نماید و در نهایت امر دادگاه محترم با استدلال های مشابه قرار عدم استماع دعوی را صادر نمود.

در تصاویر زیر نمونه دادنامه صادر شده را ملاحظه می نمایید. 

جهت اخذ مشاوره حقوقی با ما در تماس باشید.

 

نمونه دادنامه شراکت
نمونه دادنامه حامد صبوری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سلام برای مشاوره حقوقی در خدمت شما هستم.
Send via WhatsApp