دادنامه اثبات عقد هبه

نمونه دادنامه اثبات هبه

اثبات عقد هبه و عقد بیع

در مقاله دادنامه اثبات عقد هبه متذکر می شویم عقد هبه از آن دسته عقودی است که عموما در دفتر اسناد رسمی منعقد نمی شود و در پی این مساله حواشی زیادی را در پی خواهد داشت. از جمله مشکلاتی که برای مراجعین رخ می دهد انکار وقوع عقد هبه از ناحیه واهب (هبه کننده) است که مشکلات بسیاری از جمله خسارات مالی و معنوی را برای متهب (کسی که به او مالی هبه شده است) به وجود می آورد.

لذا توصیه می شود در شرایطی که قرار است مالی به شما هبه شود برای جلوگیری از اختلافات احتمالی حتما با وکلای دادگستری مشورت نموده و متن هبه نامه را با مشورت وکلا تنظیم نمایید.

علاوه بر اینکه خود عقد هبه در عین سادگی دارای مسائل فنی است باید به شرایط مال مورد هبه نیز توجه داشت.
در نمونه دادنامه اثبات عقد هبه که برای شما عزیزان در وب سایت دفتر وکالت آوای عدالت قراردادیم. از نکات چالشی آن مشاعی بودن عرصه ملک مورد هبه  بود که در نهایت با قبول استدلال اینجانب بعنوان وکیل خواهان با نقض قرارعدم استماع دعوا دادگاه حکم به اثبات وقوع عقد هبه و الزام به تنظیم سند رسمی صادر نمود،در جریان رسیدگی با توجه به اینکه ملک مورد هبه مشاع بود دادگاه بدوی در ابتدا امر با این استدلال که صدور حکم وفق خواسته باعث تداخل حقوق در مال مشاعی می گردد قرار عدم استماع دعوا را صادر نمود اما در دادگاه تجدید نظر با این استدلال که هبه کننده با انجام هبه و واگذاری ملک به دیگری بر علیه حقوق ناشی از شراکت خویش در ملک  اقدام نموده است لذا توان اعتراض به جهت تعارض و تزاحم حقوق را ندارد دادگاه تجدید نظر قرار عدم استماع را نقض و در نهایت ضمن اثبات عقد هبه و عقد بیع حکم به تنظیم سند رسمی و تحویل مبیع صادر نمود.

 

دفتر وکالت آوای عدالت ( حامد صبوری- کیمیا وهاب زاده موسوی ) نشانی مشهد حدفاصل دانشجو ۲۷ و ۲۹ ساختمان وکلا.
حتما قبل از حضور با شماره های
09151034855
09105146717
هماهنگ فرمایید.

 

دادنامه اثبات هبه

جهت اخذ مشاوره حقوقی در خصوص اثبات هبه و بیع با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سلام برای مشاوره حقوقی در خدمت شما هستم.
Send via WhatsApp