دادنامه ابطال اجرائیه ثبتی

دادنامه ابطال اجرائیه ثبتی

نمونه دادنامه ابطال اجرائیه ثبتی و سند مالکیت بانک ناشی از قرارداد تسهیلات بانکی

 

در موارد متعددی مشاهده شده است به دلایل مختلف بانک ها میزان سود و یا شرایطی خارج از مقررات و ضوابط بانکداری را به مشتریان و متقاضیان وام و تسهیلات تحمیل می نماید. متاسفانه پس از ناتوانی وام گیرنده در پرداخت اقساط اقدام به مطالبه کل بدهی از طرق مختلف از جمله اجرابیه ثبتی، صدور اجراییه بر روی چک و یا تقدیم دادخواست مطالبه وجه می نمایند. در نهایت اقدام ایشان در جهت وصول مبلغ تسهیلات به انضمام سود و خسارت تاخیر تادیه منجر به مزایده اموال و یا جلب وام گیرنده شود. برای دیدن دادنامه ابطال اجرائیه ثبتی شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کنیم.

 

در پرونده حاضر موکلین متوجه اقدامات اجرایی و ثبتی بانک جهت وصول مطالبات خویش نشده بودند و به همین جهت بانک بعد از طی کردن مراحل اجرایی ثبت موفق به مزایده ملک موکلین و اخذ سند رسمی مالکیت شده بود. پس از قبول وکالت موکلین با این استدلال که سند تسهیلات مخالف ضوابط بانکداری بوده است لذا اقدامات اجرایی ثبتی و سند مالکیت صادره نیز خلاف قوانین بوده است و ملک موکلین نیز برخلاق قانون به مالکیت بانک درآمده است تقاضای ابطال سند تسهیلات و اجرائیه ثبتی و سند اخذ شده بانک گردید که مورد موافقت دادگاه محترم قرار گرفت.

همانگونه که عرض گردید در موارد متعدد مشاهده شده است نحوه مطالبه، یا سود و جرایم و شرایط دیگر قرارداد دریافت تسهیلات خلاف مقررات بانکی بوده است.

لذا در این نمونه دادنامه ملاحظه می کنید که پرونده با وکالت وکلای دفتر وکالت آوای عدالت  (حامد صبوری و کیمیا موسوی) به جهت مخالفت قرارداد بانک با مقررات و قوانین و صدور اجراییه ثبتی به مبلغی بیش از مبلغ طلب اجرائیه ثبتی و اقدامات اجرایی، مزایده و سند مالکیت اخذ شده توسط بانک باطل گردیده است.

نمونه دادنامه ابطال اجرائیه ثبتی نمونه دادنامه ابطال اجرائیه ثبتی

برای اخذ مشاوره حقوقی با ما در تماس باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سلام برای مشاوره حقوقی در خدمت شما هستم.
Send via WhatsApp