اعتراض ثالث اجرایی

نمونه دادنامه دفاع در برابر اعتراض ثالث اجرایی

قبل از مطالعه این دادنامه ابتدا بگذارید با مفهوم معترض ثالث اجرایی آشنا شویم:

موارد متعددی رخ می دهد که افراد در راستای وصول مطالبات خویش اقدام به توقیف و مزایده اموال منقول و یا غیر منقول اعم از منزل و خودرو و غیره از بدهکار می نمایند، اما متاسفانه در حین یا پس از عملیات اجرایی افرادی پیدا می شوند که نسبت به مال توقیف شده ادعای حق یا مالکیت می کنند. به این مدعیان معترض ثالث اجرایی و به دادخواست تقدیمی آنان اعتراض ثالث اجرایی گفته می شود.

البته این نوع اعتراض با اعتراض ثالث حکمی و ورود ثالث یا جلب ثالث متفاوت است، لذا قویا تاکید می کنیم به صرف خواندن این مقاله و مطالب دیگر شخصا اقدام به تقدیم دادخواست یا دفاع نکنید و حتما قبل از آن با وکیل مورد اعتماد خویش مشورت کنید.

در زیر یک نمونه رای اخذ شده به وسیله وکلای دفتر وکالت آوای عدالت  که در مقام دفاع در مقابل دعوی اعتراض ثالث اجرایی وکالت کرده اند گذاشته شده است که منجر به صدور حکم به رد دعوای معترض ثالث شده است.

بهترین وکیل مشهد

وکیل خوب مشهد

وکیل حقوقی مشهد

بهترین وکیل

توجه داشته باشید نحوه طرح این دعوا و دفاع در قبال آن بخصوص در ساله ای اخیر با توجه به ایجاد دکترین های حقوقی چه در سطح قضایی و چه قانونگذاری و همچنین سو استفاده فراوان از این نهاد متفاوت شده است و با دفاع هوشمدانه و صحیح به راحتی امکان اخذ حکم در دعاوی اعتراض ثالث اجرایی وجود ندارد. در این دعوی با طرح اشتباه موضوع و تبیین ناصواب موضوع برای مقام قضایی ممکن است دعوای اعتراض ثالث اجرایی منجربه صدور حکم مطلوب نشود و از سمت دیگر توقیف کننده مال ممکن است با دفاع مناسب و هوشمندانه دادگاه را متقاعد به صدور حکم بر رد دعوای معترض ثالث بنمایید.

آنچه که در دفاع در قبال دعوای معترض ثالث حائز اهمیت است این است که صرفا به قوانین و تطبیق آن به موضوع نباید اکتفا کرد.

برای راهنمایی بیشتر در خصوص سوالات خود با ما در ارتباط باشید.

دفتر وکالت آوای عدالت ( حامد صبوری- کیمیا وهاب زاده موسوی ) نشانی مشهد حدفاصل دانشجو ۲۷ و ۲۹ ساختمان وکلا. حتما قبل از حضور با شماره های 09151034855 – 09105146717 هماهنگ فرمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سلام برای مشاوره حقوقی در خدمت شما هستم.
Send via WhatsApp